Vzgojimo bralca: Kako začeti

PRVA IZBIRA PRI SOFIJI: KAKO VZGOJITI BRALCA 1

Dve leti že pišem.  Dve leti najboljših knjižnih izbir za otroke, dve leti idej za ustvarjanje ob slikanicah, dve leti starševskih prebliskov in spoznanj o tem, kaj je potrebno, da dojenček zraste v bralca, bogatega zaradi izkušnje, ki je neprecenljiva in ki mu je nihče ne more vzeti.

Tukaj sem zbrala nekaj najpomembnejših temeljev o starševskem vzgajanju bralne kulture, okoli katerih je tekla beseda v preteklih zapisih. V želji, da pridejo prav, jih ponovno objavljam v obliki kratkih misli. Če vas zanima še več, pa so moje izkušnje na dolgo in široko (drugače včasih ne znam) opisane v rubriki Vzgajamo bralce.

Prvi del prinaša zapiske o branju kot vrednoti in smernicah, kako z vzgojo bralca sploh začeti.

SRCE

Spoznanje, kaj pomeni brati otroku:

V prvih mesecih življenja – nuditi bližino in spletati vezi.

V dojenčkovem prvem letu – spodbujati razvoj govora, bogatiti besedni zaklad.

V malčkovem predšolskem obdobju – podarjati čas, gojiti radovednost, spoznavati jezik in njegova pravila, spoznavati zakonitosti sveta, v katerem živimo, in razbirati čustva ljudi, ki nas obkrožajo, tudi svoja lastna.

V času šolanja – uriti koncentracijo, razvijati domišljijo, razmišljatipovezovati in sklepati.

Vse življenje – spodbujati izražanje, kreativnostosebnostno rasti.

 

trak

 

Že dojenčku dajte vedeti, da je knjiga del vašega življenja.

Pohištvo, ki spodbuja prvi stik dojenčka s knjigo: fotelj pred knjižnim regalom.

Knjige naj bodo otroku dostopne in pri roki povsod, kjer jih potrebujemo.

trak

 

Zgodbe berimo na otroku primeren način – tako bo branje povezoval s prijetno izkušnjo in sproti razvijal interes za druženje s knjigo. Otroku dovolimo, da si o prebranem sam oblikuje predstavo, in mu ne vsiljujmo našega pogleda na zgodbo.

 

trak

 

Če otrok ne kaže interesa za knjigo, še ne pomeni, da interesa nima. Otrokovo pozornost povečujte na zabaven način: spreminjajte glas, del besedila zapojte, vključite lutke, vlogo poljubnega lika v pravljici naj prevzame otrok.

Če je potrebno, zgodbe skrajšajte, namesto da otroka oštevate, ker ne more zdržati pri miru.

Skupno branje – ne glede na to, kako dolgo traja – naj bo prijeten čas. Tako ga bo otrok povezoval s toplino, varnostjo in ljubeznijo.

Dodaj odgovor