Črke. Malčke palčke, ki so šele dobro vstopili v predbralno obdobje, črke seveda začnejo zanimati. Sprašujejo, kaj pomeni posamezen znak, in ga kasneje v svoji okolici tudi prepoznajo. Jasno, to ne pomeni, da je otrok pripravljen na sistematično usvajanje črk, zato se ustavite, še preden mu v roke potisnete svinčnik, da bi (prvič v življenju) zapisal svoje ime. Če dete izraža interes po tovrstnih aktivnostih, lahko začnete z razvijanjem grafomotoričnih spretnosti.
Vsekakor ostanite na ravni igre. Uporabite pesek/sol/moko/zdrob in dovolj veliko škatlo/pladenj. Aktivirajte prste.
Rišite črte v vseh smereh in v vseh možnih oblikah. Prstki naj oponašajo prste, ki si utirajo pot skozi drobna zrnca. Začnite pri velikih vzorcih, manjšajte jih postopoma. Kritičnost (in kritiko) pustite pred vrati. Obiščite soseda levo in soseda desno, otroku pomagajte, da si zapomni, kje se nahaja kateri. Potem prste spet potopite v nasipano podlago in ustvarjajte naprej. Za popestritev uporabite “pisalo”, ki ga imate pri roki (vejica, držalo čopiča, slamica – nikar se ne omejujte). Z otrokom skupaj opazujte različne črke, ki jih že prepozna, narišite tudi te, vendar ne zahtevajte, naj vas posnema. Morda vas sicer bo, ker so pikeci okrog 4. leta prave papige ;), vendar to naj ne bo najpomembnejša stvar vaše skupne igre. Predvsem uživajte, dokler otrok kaže interes.
Vmes se umažite in ne pozabite nekaj materiala posipati po tleh. Vžgite bagerje, zbudite sesalcozmaje in podobno mašinerijo, da nered pospravijo. Pridne delavce nagradite s poštenim priboljškom.
Otrok bo skozi igro pridobil ročno spretnost, zaradi katere bo kasneje lažje usvojil pravilno držo pisala, pa tudi občutek za orientacijo, ki bo pri pisanju na papir v kasnejših letih postala pomembna. Ves sistematičen dril, katerega cilj je produkcija črk, pa prihranite za prvošolce, ki se mu ne morejo izogniti. 😉
*Prva izbira pri Sofiji?
Predbralno obdobje je čas književne vzgoje, s tem pa tudi čas spoznavanja črk (in ne učenja le-teh). S spodbujanjem vidno-gibalnih in grafomotoričnih spretnosti lahko ustvarimo primerno podlago za otrokov bralni razvoj.